Planificarea Evenimentelor de Marketing

Planificarea Evenimentelor de Marketing

Tips & Tricks pentru planificarea evenimentelor de marketing

Atingerea succesului începe cu planificarea acestuia. La început o facem pe plan mental, imaginar, apoi îl transpunem în realitate, dându-i viață prin intermediul cuvintelor, rostite sau scrise. După ce le-am pus în forma potrivită, iar planul nostru a căpătat contur, trecem la pasul următor, implementarea acestuia.

În acest articol ne-am propus să abordăm câteva aspecte esențiale cu privire la primul pas, adică la realizarea planificării, mai exact la plannerul specific activităților de marketing ce pot apărea pe parcursul unui an. 

TRIMESTRUL I

Pentru multe afaceri primul trimestru debutează cu o săptămână de vacanță, zile libere sau concedii de odihnă. Însă, perioada aceasta de început de an, este propice pentru realizarea unor activități oarecum administrative. Astfel, pe lângă curățenie (în depozit, în cloud, în calculator/laptop, în arhiva electronică, etc.) și inventarierea stocurilor (dacă este cazul), propunem ca săptămâna de lucru să debuteze cu o analiză retrospectivă a anului trecut dar și cu o analiză SWOT a întregii afaceri. 

Pe baza informațiilor obținute în urma analizelor se poate trece la planificare, respectiv:

  • Planificare obiective generale de business pe 2023
  • Planificare obiective de marketing pe 2023
  • Planificare anuală și lunară bugete de marketing 2023
  • Planificare semestrul I evenimente de marketing pe baza calendarului 

Dacă observăm calendarul dedicat primului trimestru identificăm câteva evenimente ce au potențial și  care pot fi valorificate prin campanii dedicate de marketing. Astfel, se pot organiza campanii dedicate pe fiecare lună: 

  • Winter sale, lichidări de stoc
  • Campanii de reduceri cu ocazia Lunii iubirii, în 14 februarie de Sfântul Valentin și în 24 februarie avem varianta românească, Dragobetele
  • Luna martie este dedicată debutului primăverii – 1 martie mărțișor și Ziua Internațională a Femeii.

Dacă nu știi încă ce tip de reduceri/promoții poți planifica, găsești mai jos o scurtă listă cu idei generale. Totuși trebuie să iei în considerare ușurința cu care aceste idei pot fi implementate și în ce măsură web developer-ul te poate ajuta la implementarea lor. 

  • Transport gratuit toată perioada promoției 
  • Retur gratuit 
  • Mostre gratuite
  • Cod de reducere ….% la gama de produse selectată sau pe întreg portofoliu
  • Cod de extra reducere …% față de reducerile de pe site
  • Voucher în valoare de …lei  la achiziții peste … lei 
  • Cod de reducere de … % pentru abonarea la newsletter
  • Happy Hour
  • Cadouri surpriză (sau specificate) la achiziții de peste … lei
  • Flash sale pe perioadă scurtă/limitată de timp (de tip Black Friday)
  • Comenzi de tipul 1+1 sau 2+1 (reducere mai mare dacă cumpără 2 produse de același fel, sau 2+1, cumperi 2 și al treilea e gratis)
  • Ofertă specială de ziua de naștere
  • Sistem de recompensă pe puncte sau cash back.

TRIMESTRUl II

Trimestrul doi a anului iese în evidență cu câteva sărbători, evenimente care influențează comportamentul utilizatorilor de online. Astfel, în prima lună a trimestrului trebuie avut în vedere faptul că se va sărbători Paștele, o sărbătoare importantă, datorită căreia crește interesul și consumul unor produse și servicii specifice acestei perioade. Tot în această perioadă se pot organiza campaniile de tip ”Spring Sale”  sau reduceri de primăvară.

Alte evenimente care pot crea oportunități de promovare dedicată sunt: 1 Mai, Ziua Internațională a Copilului, Rusaliile și sfârșitul anului școlar 2022-2023, mai bine zis începutul  Vacanței de vară. 

În tot acest timp, nu uita se evaluezi constant situația datelor, cifrele de vânzări, statisticile din piață și să îți adaptezi strategia de marketing astfel încât obiectivele propuse să poată fi atinse la final de an. De asemenea, este un moment bun să definitivezi calendarul evenimentelor de marketing pe semestrul al doilea.

TRIMESTRUL III

Deși trimestrul al treilea este caracterizat prin perioada concediilor, vom menționa încă de pe acum că e momentul ideal să dai start pregătirilor de Black Friday. Încă din lunile de vară trebuie să iei decizia cu privire la participarea sau nu la cel mai mare eveniment de marketing de peste an. Dacă decizia este în direcția participării, luna august poate oferi cadrul necesar demarării planificării campaniei de Black Friday.

Promoțiile de vară, ”Summer Sale” dar și cele de ”Back to School” trebuie pregătite din timp, la fel ca toate promoțiile organizate pe website. Astfel, deja din septembrie planifică în detaliu acțiunile specifice lunii octombrie, precum ”Autumn Sale” sau cele de Halloween.

Pe calendarul dedicat trimestrului al treilea am menționat de mai multe ori ”Black Friday”, pentru a sublinia importanța planificării și pregătirii din timp a acestui eveniment care este specific ultimului trimestru din an.

TRIMESTRUL IV

Trimestrul IV este pentru multe afaceri, cel mai bogat sezon de vânzări, iar calendarul debutează cu un reminder, tot pentru a evidenția necesitatea planificării minuțioase a campaniilor de Black Friday. Dacă totuși website-ul pe care îl deții nu va participa la acest eveniment, e important de reținut ideea principală a planificării și pregătirii din timp a acțiunilor de marketing.

Tot de la începutul trimestrului ar fi ideal să poți planifica și promoțiile de sărbători, respectiv Christmas Sale, Winter Sale, sau cele specifice lunii noiembrie: Cyber Monday, Crazy Weekend. În tot acest timp ține cont de zilele libere dedicate sărbătorilor specifice sezonului, respectiv, 30 noiembrie, 1 decembrie, 25-26 decembrie, etc.

Ultimele săptămâni din an pot fi planificate pentru alt tip de evenimente, precum ”Christmas Party” sau ”Petrecerea de final de an”, iar acestea pot fi un prilej bun de celebrare a muncii în echipă dar și a rezultatelor obținute. Sunt evenimente destul de așteptate de către membrii organizațiilor, iar atunci când sunt împărtășite cu partenerii de afaceri sau cu publicul larg, prin intermediul social media, creează o punte de legătură și contribuie la evidențierea culturii organizaționale.

Acum, că am vizualizat ce oportunități de promovare ne poate aduce anul 2023, încheiem cu îndemnul de a prelua idei și de a le transforma astfel încât să se potrivească perfect viziunii voastre de business pentru acest an. Noi așteptăm cu interes propuneri specifice și un feedback personalizat.

Nu există comentarii

Ne pare rău, acum nu se pot scrie comentarii.