Când poți conta pe primele rezultate palpabile în Google Ads?
Deși se recomandă drept o soluție cu rezultate imediate, publicitatea în Google Ads are nevoie de timp ca să-și arate potențialul maxim și să atingă rezultate notabile.
Prin analogie, chiar dacă ai investit în vizibilitate și îți plătești o chirie frumușică pentru un vad circulat, numărul celor care îți vor trece pragul nu va fi neapărat spectaculos chiar din primele zile. Durează până te recomanzi și obții credit din partea cumpărătorilor, până îți ajustezi și tu niște aspecte în funcție de cum ești primit de clienți, până acumulezi un minim istoric care să te ajute să-ți aranjezi optim vitrina.
Campaniile Google Ads, trec printr-un proces similar. Chiar dacă imediat după ce ți-ai setat campaniile, anunțurile tale vor deveni eligibile pentru afișare, e nevoie de timp (în jur de 4 săptămâni) ca anunțurile să se afișeze pe poziții mai bune la cost eficientizat.
Ce îi lipsește unei campanii noi?
Valoarea CTR – ratele de click care măsoară relevanța campaniilor pentru publicul căruia îi sunt destinate – este un factor determinant pentru afișarea anunțurilor pe poziții bune.
Cum o campanie proaspăt setată nu are încă o reputație tradusă în rate de click, se analizează factori secundari, care pot influența parcursul campaniei spre vizibilitate:
- Relevanța cuvintelor cheie pentru anunțurile pe care le declanșează;
- Calitatea paginii de destinație (în materie de conținut corespunzător cu anunțurile; timp de încărcare etc.);
- Istoricul contului
Când culegi primele roade?
La 3 sau 4 săptămâni de la setare, poți avea parte de primele indicii despre potențialul campaniei.
Dacă nu observi o ușoară, dar constantă creștere a valorilor în perioada menționată, s-ar putea să fie nevoie să revizuiești niște aspecte din campanie:
Sume licitate.
Unul dintre cele mai comune motive pentru care o campanie nu reușește să se lanseze, este licitarea improprie:
- Sume licitate prea mici. Dacă observi că poziția medie de afișare a anunțurilor este modesta – 4 – 5, e bine să sporești sumele licitate.
- Sume licitate prea mari. Dești pare greu de crezut, sumele licitate prea mari, pot restricționa traficul, mai ales în cazul unui buget restrâns.
Cuvinte cheie cu volum de căutare scăzut.
Dacă nu ai suficiente cuvinte cheie populare, campania nu va atrage trafic suficient cât să aducă rezultate de orice fel.
Anunțuri neperformante.
Asigură-te că ai cel puțin 3 anunțuri în fiecare grup și încearcă să faci modificări la cele cu un CTR mai mic. Experimentează ghidându-te după cele mai multe practici și recomandări Google pentru editarea anunțurilor.