
Publicitatea în AdWords – între risipă și investiție
Atunci când se pune problema să-ți încredințezi campaniile de publicitate în Google unei agenții PPC, răspunsul la următoarea întrebare ar putea limpezi dilema: îți dorești o campanie setată bine și optimizată continuu, sau o distracție cam scumpă și epuizantă, cu rezultate incerte?
Sigur, poți fi tentat să-ți încerci puterile și să-ți setezi campania AdWords singur, cu puțină cercetare prealabilă și mult entuziasm. Și cu siguranță vei reuși, or platforma AdWords este prietenoasă și accesibilă… exact până în momentul în care lucrurile se complică teribil, iar investiția se transforma în risipă.
În publicitate, ca și în viață, de la iubire la ură e doar un pas. Iar greșelile pot fi foarte costisitoare!
În plus, atunci când cumpănești între a-ți administra campaniile singur și a le încredința unei agenții dedicate, trebuie să ai în vedere că munca și efortul depus pentru administrarea unei campanii, îți vor depăși, probabil, așteptările. În mod ideal, după efortul inițial de setare a unei campanii Adwords, urmează intervenții zilnice de optimizare și actualizare – de reglare a sumelor licitate în funcție de rezultate și de dispoziția pieței.
Dacă totuși consideri că ai cercetat destul, ai timp suficient și ești o persoana aventuroasă, asigura-te că stai bine și la următoarele subiecte:
- Știi să direcționezi anunțurile la fel de eficient ca o agenție PPC.
Nu mă refer aici la lucrurile evidente, cum ar fi setarea zonei, a limbii și alegerea cuvintelor cheie relevante. Sunt campanii care se folosesc de cuvinte cheie relevante și care risipesc între 30% – 60% din bugetul lunar din cauza folosirii improprii a tipurilor de potrivire a cuvintelor cheie. Am auditat nenumărate campanii care repetau acest procedeu și risipeau o mare parte din buget pe clicuri complet nerelevante, zi de zi. - Știi să urmărești conversiile și ești conștient de importanța măsurării acestor valori.
De cele mai multe ori, potențialii clienți, care își administrează campaniile pe cont propriu, sunt interesați de numărul de afișări sau costul pe clic, pe care le consideră indicatori siguri ai performanței unei campanii. Însă indicatorii performanței ar trebui să reflecte fidel obiectivele comerciale ale acesteia.
Pentru un magazin mare, al cărui obiectiv principal sunt vânzările, costul per achiziție și ROI ar trebui să conteze infinit mai mult decât costul per clic. Iar datele privind conversiile ar trebui să fie punctul de pornire pentru măsurile de optimizare. - Știi totul despre Remarketing.
Nu îți permiți să neglijezi această resursă inteligentă și din ce în ce mai avansată și sofisticată pentru publicitatea online. Campaniile de Remarketing se adresează cu mesaje dedicate celor care îți cunosc produsele sau serviciile, au mai fost pe la tine în vizită, și mai au nevoie de un singur impuls ca să facă o achiziție. - Și în final, asigură-te că ești conectat la cele mai noi actualizări și funcționalități, pe care Google le comunică nemijlocit partenerilor săi.
Agențiile PPC au acces de primă mână la cele mai noi funcționalități AdWords, care apar cu o periodicitate fulgerătoare și schimbă regulile de eficiență și performanță cât ai zice pește.
Dacă ai ieșit pe plus la toate punctele enumerate mai sus, dar mai ai totuși nevoie de o a doua părere, ne poți cere un audit gratuit al campaniei sau o ofertă de colaborare.