Top 5 greșeli comune pe care le comiți în aventura ta cu AdWords
Există deja numeroase articole sfătoase, topuri, ponturi rapide, indicații și învățăminte pentru cei care s-au aventurat în AdWords, și toate îți vor zice că cel mai des greșești atunci când alegi cuvintele cheie prea generale, când nu le potrivești cum trebuie, când nu îți extinzi anunțurile sau nu setezi conversii – toate sunt observații pertinente și greșeli comune în conturile AdWords de începători sau avansați, dar eu aș vrea sa încep de mai departe. Să facem un pas înapoi și să recunoaștem că cea mai comună și mai gravă greșeală e să nu știi ce vrei. Așadar, pe locul 1 în topul meu stă privilegiata chestiune a viziunii!
Viziune Clară
Lipsa unei viziuni clare asupra scopurilor și așteptărilor de la AdWords este, oricât ar fi de incredibil, una dintre cele mai comune scăpări ale celor ce aleg să se promoveze cu Google. Sigur, toată lumea vrea, în fond, același lucru: să vândă cât mai mult (produse, servicii, conținut, imagine, vizibilitate etc.), dar această dorință generală se poate traduce în o sumedenie de obiective foarte diferite: o poziție mai bună în rezultatele căutării, mai multe clicuri, mai multe conversii, o recunoaștere a brandului. Dacă îți formulezi clar niște obiective pe termen lung și scurt, îți va fi infinit mai simplu să stabilești măsurile necesare pentru atingerea lor. Nu vei mai avea multe necunoscute atunci când va trebui să aloci un buget, de exemplu. Dar despre buget și așteptări aș vrea să vă vorbesc la punctul doi în top.
Așteptări
Așteptări prea mari cu un buget prea mic. Oricât ar suna de cinic, banii contează! Dacă vrei să te bazezi masiv pe Google pentru a-ți promova un magazin online, să zicem, cu zeci de categorii și sute de produse, un buget de 500-600 lei pe lună nu te va duce departe. Oricât de democrată și echitabilă ar fi platforma AdWords, și oricât de egale ar fi șansele tuturor să apară în poziții vizibile în rezultatele căutării, trebuie să-ți sincronizezi așteptările cu bugetul.
Erori Setare
Am ajuns tiptil la erorile de setare și organizare a campaniilor. Un cont AdWords este gândit în așa fel încât să-ți dea posibilitatea să le servești oamenilor exact ceea ce caută, iar pentru asta, va trebui să lucrezi la segmentarea cuvintelor cheie. În cele mai multe conturi noi, observăm unul sau doua grupuri de anunțuri, cu câte o lista luuungă de cuvinte cheie, destul de vag combinate într-un singur grup tematic, care declanșează același anunț general. De exemplu, dacă caut sandale romane, e mult mai probabil să dau clic pe un anunț cu Sandale romane în titlu, decât pe un anunț al unui magazin de încălțări de toate felurile (care mizează pe sandale romane în lista de cuvinte cheie, pe lângă alte zeci de tipuri de încălțăminte, si care declanșează același anunț general indiferent de căutările specifice ale utilizatorilor).
Potrivirea Cuvintelor Cheie
Potrivirea cuvintelor cheie este un capitol vast, complex, important și adesea complet neglijat de începătorii într-ale publicității în AdWords. Majoritatea celor care își setează campaniile pentru prima oară, recurg la soluția standard – potrivirea amplă a cuvintelor cheie – care se dovedește a fi, de cele mai multe ori, undă verde spre falimentul campaniilor. Potrivirea amplă a cuvintelor cheie permite difuzarea anunțurilor unui public foarte larg, care ar putea ajunge pe site printr-un clic plătit, fără să aibă intenția de a cumpăra.
Testare și Optimizare
Nu testezi și nu optimizezi. Pentru optimizare trebuie să ai mai multă încredere în cifre, decât în propriile sentimente și impresii. Un anunț, despre care crezi că a fost ticluit cu meșteșug, s-ar putea să nu producă aceeași impresie hoinarilor prin Google. E bine să creezi mai multe anunțuri, să le urmărești îndeaproape performanța și să-l optimizezi continuu pe cel cu rezultate mai modeste. Testează diverse abordări și optimizează continuu în funcție de cifre.
Dacă te simți cu musca pe căciulă, cere un audit gratuit și îți vom spune noi dacă și unde greșești în campaniile tale AdWords, sau cere o ofertă pentru o administrare profesionistă a publicității în Google!