Google AdWords sau Facebook Ads?

Google AdWords sau Facebook Ads?

Atunci când ajungi în fața unei alegeri cum e cea din titlul articolului nostru, poate ar trebui sa te gândești înainte de toate la natura produsului sau serviciului pe care îl oferi. Vinzi papioane pentru pisici cu buline roz pe fundal alb sau ai o clinică veterinară specializată pe pisici birmaneze?

Cu clinica mergi la sigur acolo unde prietenii pisicilor caută un doctor pentru mica pufoșenie, atunci când nevoia se impune, implacabil și urgent. Acesta e momentul în care un proprietar de pisică tastează în Google “clinică veterinară sector 5”, iar anunțul tău se afișează invitându-l să-și lase patrupedul în grija ta, la cinci minute de locuința pățitului și la un preț corect.

Cu papioanele însă, lucrurile stau cu totul diferit: nimeni nu le caută, dar sunt destui cei care s-ar lăsa seduși de ele și ar da click pe adaugă la coș, dacă îi surprinzi hoinărind din postare în postare pe Facebook sau Instagram, admirând accesorii handmade drăguțe sau piese originale de uz pisicesc.

  • De aici decurge diferența esențială între AdWords si Facebook: nivelul de intenție al clientului potențial.

În AdWords, navigatorul este destul de aproape de a lua o decizie: el știe exact ce caută și primește soluții mai mult sau mai puțin concrete și potrivite (în funcție de cat de bine e setată campania ofertanților).

În Facebook, pe de altă parte, nimeni nu caută soluții, iar anunțurile tale vor fi mai curând invazive. Dar cu un conținut de calitate și o abordare creativă poți fi invaziv într-un mod plăcut.

  • O altă diferență substanțială între cele două platforme este legată de targhetare.

AdWords este despre cuvinte potrivite – te bazezi pe niște cuvinte cheie care îți descriu cel mai bine afacerea urmărind să atragi căutările cele mai relevante pentru tine.

Facebook, în schimb, se ocupă de grupuri demografice, de interes, obiceiuri și comportament, pentru a servi anunțul tău celor care ar fi cei mai pasibili de o reacție.

Așadar, prin AdWords te adresezi celor care caută o soluție imediată pentru problema lor concretă și bine formulată, iar prin Facebook te adresezi direct clientului tău, presupunând că știi foarte bine cine este acesta: ce obiceiuri are, ce îi place, în ce etapă a vieții se află și unde locuiește.

  • Formatul anunțului diferă foarte mult.

În AdWords avem anunțuri text foarte concise și informative, din care aflăm cine ești și cum ne poți ajuta în două fraze și câteva extensii; anunțuri grafice destinate afișării pe site-urile partenere – cu foarte puțin text și imagini grăitoare; anunțuri de apel – folosite foarte puțin în România, deși s-au dovedit eficace pentru anumite business-uri și anunțuri video – cele mai creative și mai flexibile anunțuri disponibile în AdWords.

Facebook, pe de altă parte, este mult mai artistic și mai colorat când e vorba de anunțuri. Găsim aici cele mai populare în prezent anunțuri de tip Carusel, care prezintă un adevărat album cu imagini ticluite, anunțuri în format de postare pe wall, anunț video, anunț formular – pentru înscrieri, rezervari, achiziții etc., precum și ultimul tip de anunț disponibil: anunțul colecție, minunat pentru magazinele mai mari, cu o varietate de categorii de produse.

  • Pe scurt despre preț

De obicei, publicitatea în AdWords e ceva mai scumpă decât publicitatea în Facebook. Cu toate acestea, traficul din AdWords convertește mai mult decât traficul din Facebook (vezi nivelul de intenție al clientului potențial). Prin urmare, chiar dacă AdWords costă mai mult, Facebook nu este neapărat preferabil ca sursă de clickuri ieftine.

Ca să-ți dai seama care dintre cele două platforme este mai rentabilă în termeni de publicitate pentru afacerea ta, ideal ar fi să investești în ambele și să urmărești costul per achiziție obținut din ambele surse.

Dacă totuși ai un buget restrâns, îți recomand să alegi o singură platformă în care să-ți canalizezi resursele: AdWords dacă oferi un serviciu sau produs care rezolvă o nevoie imediată sau Facebook dacă îți cunoști bine clientul și vrei să-ți promovezi brandul.

Orice vei alege, e important să-ți aloci o perioadă de cel puțin trei luni înainte să te decizi dacă platforma pe care îți promovezi afacerea te ajută să faci profit.

Dacă ești interesat ca cineva profesionist să îți administreze campania Google AdWords sau Facebook Ads, cere-ne o ofertă acum!

Distribuie

Unora le iese natural sa fie prezenti, placuti si populari in lumea virtuala, pe cand altii inainteaza cu greu spre vizibilitate si succes in online. Cu simpatie pentru cei din urma si cu pasiune pentru noutate si ingeniozitate, m-am lansat in ceea ce numim generic online marketing, cu accent pe AdWords si Facebook. Atunci cand nu sunt ocupata cu propulsarea micilor antreprenori spre glorie, imi reiau rolul de mamica, gust cu placere din proiectele mele artistice, ma plimb, citesc si las loc inspiratiei sa-si dea curs liber.

Nu există comentarii

Scrie un comentariu