Scurt ghid pentru stabilirea unui buget în Google Ads

Scurt ghid pentru stabilirea unui buget în Google Ads

Indiferent de dimensiunile afacerii tale și de experiența ta în online, stabilirea bugetului este întotdeauna o sarcină grea! De cele mai multe ori ești singur față în față cu problema bugetării – un fel de piatră de poticnire în parcursul tău spre promovare online.

Vestea bună este că, oricât de individuală ar fi această decizie și oricât de specifici ar fi factorii care o influențează, există câteva principii orientative, care te pot ajuta să începi cu dreptul demersul tău cu Google Ads.

Disponibilitate.

Ce sumă ai putea să aloci campaniilor Google Ads lună de lună, pentru o perioadă cât mai îndelungată (până la 12 luni).  Este o sumă inițială pe care o vei putea ajusta în timp, odată ce vei fi obținut date prețioase din campanii, din piața online în care te desfășori etc.

Pentru a-ți determina disponibilitatea de buget, ar trebui să stabilești locul pe care îl ocupă Google Ads între canalele tale de promovare online, reținând că aceasta resursă nu este una ieftină, dar ar putea să se dovedească mai eficientă decât toate celelalte – devenind sursa de bază de vânzări online.  

Cost per Click.

Acesta este argumentul forte în stabilirea bugetului pentru promovarea cu Google Ads – dar cu siguranță nu ar trebui să fie singurul argument! E un bun început în configurarea unui buget, dar nu e un răspuns la toate întrebările.

Costul mediu per click pentru cuvintele cheie cele mai relevante pentru afacerea ta îți vor permite să faci un calcul estimativ al traficului pe care îl vei atrage pe site.

Planificatorul de cuvinte cheie te-ar putea ajuta să estimezi un cost mediu pentru cuvintele cheie, ținând cont de industria în care te desfășori, localizarea geografică, popularitatea produselor sau serviciilor pe care le ai în ofertă.

KPI importanți pentru afacerea ta.

Deși toți indicatorii performanței sunt importanți, e posibil ca specificul afacerii tale să impună o importanță mai mare unor indicatori anume.

De exemplu, dacă oferi servicii care răspund unor urgențe, s-ar putea ca poziția medie de afișare a anunțurilor să fie de primă importanță.

Pe de altă parte, dacă deții un magazin online care nu-și dorește altceva decât să vândă costul per conversie este un indicator care ar putea sa te intereseze mai mult decât altele.

În unele cazuri ți se va părea mai important să ai cât mai multe afișări (atunci când ești nou pe piață și vrei să fii văzut), iar în altele să ai o rată de click mai bună.

Determinând indicatorii cei mai importanți pentru tine, vei putea stabili un buget cu mai multă precizie.

În concluzie nu există o formulă magică, dar există niște indicii și variabile pe care le poți folosi pentru a pune cap la cap un buget: disponibilitate, locul pe care îl ocupa Google Ads între canalele tale de marketing, costul per click în domeniul tău și valorile KPI relevante.

După ce vei găsi formula perfectă pentru tine – poți să cheltuiești cât dorești, atâta timp cât campaniile rămân profitabile!

Dacă ai nevoie de ajutor în stabilirea unui buget pentru campaniile tale, îți putem da o mână de ajutor! Hai să discutăm despre afacerea ta și bugetele potrivite pentru a lansa o campanie!



Unora le iese natural sa fie prezenti, placuti si populari in lumea virtuala, pe cand altii inainteaza cu greu spre vizibilitate si succes in online. Cu simpatie pentru cei din urma si cu pasiune pentru noutate si ingeniozitate, m-am lansat in ceea ce numim generic online marketing, cu accent pe AdWords si Facebook. Atunci cand nu sunt ocupata cu propulsarea micilor antreprenori spre glorie, imi reiau rolul de mamica, gust cu placere din proiectele mele artistice, ma plimb, citesc si las loc inspiratiei sa-si dea curs liber.

Nu există comentarii

Scrie un comentariu